Gedurende de maand mei wordt Delhaize weer even Belhaize: de foodretailer zet z’n 1.600 lokale leveranciers in de kijker met een tijdelijke naamswijziging en een speelse verkiezingscampagne.
70% lokaal assortiment
Het is intussen de derde keer dat Delhaize z’n naam in mei tijdelijk wijzigt naar Belhaize: de eerste maal gebeurde dat in het jaar 2021, vorig jaar sloeg de retailer een jaartje over omwille van de onrust rond het Toekomstplan. Met het initiatief wil de supermarktketen het belang benadrukken van z’n lokale assortiment en z’n 1.600 Belgische leveranciers bedankten.
46% van de consumenten hecht groot belang aan lokale voeding bij het boodschappen doen, blijkt uit een studie van iVox in opdracht van Delhaize. 70% van het assortiment in elke winkel is afkomstig van producenten uit eigen land.
Met de campagne “Kies lokaal, kies Belhaize” knipoogt Delhaize naar de komende verkiezingen. Affiches tonen lokale producten naast slogans als “Yes we canette”, “Pluk de vruchten van ons beleid”, “Dichter bij de burger”, “Voor een betere tomaatschappij”, “Het volkoren heeft gesproken”.